kisahkitew chepet

walaupun hidup kita selalu ceria macam SHIN CHAN tak semestinya kita tiada masalah macam NOBITA & DOREMON.Dalam hidup kita mesti selalu bekerjasama macam WONDERPETS agar kita tidak dapat masalah macam HAGEMARU....& kita mesti selalu jadi PENGHIBUR SAHABAT dalam suka & duka macam SPONGE BOB & PATRICK semoga kamu semua sentiasa senyum macam WOODY WOOD PACKER...Apa yang penting???KERJASAMA!!

Friday, September 14, 2012

air mata lagi !!!

sedih....sedih..sedih..chepet caye setiap kita x pernah impikan saat sedih hadir dalam kehidupan seharian korang...betol x?...tp sapa yg boley teka ape yg akan berlaku didalam kehidupan kita untuk hari esok...kita hanya merancang segalanye2 allah yg menentukan..kerana semua yg terjadi sudah pown tertulis
    kadang2 dengan tangisan juga kita dapat luahkan dan pendamkan ape yg terjadi..ramai di anatara kita memilih cara untuk menagis untuk melepaskan ape yg difikirkan...elooo...ape dapat kalau menagis...
        orang kata air mata lelaki tu lebih jujur dari air mata pompuan !!!
Chepet rasa #fakta ni emg betol..kerana lelaki memang susah untuk menagis dan apabila menagis kaum hawa perlu laa tahu bahawanye lelaki itu menagis krana kejujuran bukan lakonan..

  mcm pelik lak...dah hilang selama sebulan tetibe entry cerita ngis...kalau yg dekat degan chepet psti tahu ape yg terjadi ngn cepet..yew laaa..walaupun bibir ni sentiasa tersenyum tapi hati dan akal yg x nampak sapa yg tahu...sbb chepet selalu pilih biar tersenyum untuk org...kalau org sekeliling kita tersenyum kta pasti akan tersenyum juga....jagan sesekali kita menagis di depan org kerana keadaan keliling akan mempengaruhi  kita....
    pertemuan dan perpisah xde sapa diantara kita boley menduga...tp kita hanya mampu berserah dan berdoa...kehidupan kita sesama manusia sama je xde Yg special..cuma kita harus beringat kalau kita harini sedang bersedih ingat laa ade lagi manusia yg lagi sedih dari kita..gitu gak sebaliknye..saat paling sedih adalah kita berpisah ngn org yg kita syg dan org yg lama kita bersama..sob...sob..sob..
   hidup ngn air mata sangat3 laa penat...dan ape pown kita x dapat...menasihatkan org memang senang..tp nasihatkan dri sendiri pekara paling mustahil..
    Tapi kita kne ingat"hidup tanpa ujian adalah hidup yg xlayak" itu kta2 cik diba kt chepet...sentiasa berkumandang di telinga chepet..thanx kata2 tu..tp cepet x tahu laa itu fakta atau auta...:ehehehhe...
   terlalu banyak berfikir dan hayalan sehingga terfikir "layak ke chepet nak bergembira ats dunia ni..org mcm chepet ni ada ke tmpat  dalam dunia terutama dunia bercinta. Biasa laa . Org bujang ni kalau x masalah kewangan mesti msalah CINTA...tp bg chepet..chepet x pandai nak bercinta tp chepet hanya pandai bercerita..sbb selalu layan cerita cnta petang2...mcm mana chepet nak bercinta klau org yg chepet cnta sentiasa nk mnyalahkan dri chepet seolah2 chepet mcm  xde hati dah prasaan lak..sedih bertambah bila org caci maki kita kerana kekurangan kita..SILENT is BETTER...diam cepet bukan sbb penakut..diam chepet sbb takot..takot hilang org yg kita nk ade disisi kita...chepet sedia undur diri kalau2 kehadiran chepet buat menyemak kehidupan korg..
       YUP !!! chepet akui hati chepet sngat lembut..tp hanya org yg rapat je knl hati dan cara chepet...terharu sangat bile org berubah sbb nk khidupan dengan chepet..dan sangat2 la terkilan bila diri ni disalahkan...untuk pengatahuan korg2 chepet xpernah nilai org dari fizikal..chepet lebih suka knl org dari hati seorg tu..andai cepet nye salah maafkan chepet...ampun kan segala salah silap chepet...biarkan cepet chepet disini...kisah kitew chepet cukup menajdi teman pengganti chepet..sbb kisah kitew chepet sentiasa bersedia dengan ape yg chepet nak lakukan termasuk laa caci maki..
      entah la bilew fikir balik..chepet x pernah lak nak caci maki orang..sbb dunia ni ade HUKUM KARMA.kalau hari ni kita buat kat orang..mustahil laa orang x kan buat kat kite...lebih baik diam dan menagis sendirian dari membuat orang sakit hati..dengan kata2 juga kite ley sakitkan hati orang..

p/s:-jaga kata2 korang untuk sampaikan kat orang..ingat laa manusia punya hati dan angapan yg berbeza
.air muka kite ley baca..tp hati dan perasaan org lain...hanya allah je yg tahu..

lain laa kalau org tu ade ilmu yg tinggi untuk baca hati dan perasaan sesorang,,empangan air mata selalu sangat bocor sejak kebelangkangani..yew laa..dalam mencari arah tuju hidup perlu laa tempoh dugaan dan uji baru kita matang dalam kehidupan akan datang..

1 comment:

cik diba said...

dalam kehidupan, jika hidup takda masalah...tidaklah mencabar dan rasa hambar.. tak kira la apa pun..yang penting ..masalah yang datang telah mengajar kita menjadi lebih kuat dan hebat =)