kisahkitew chepet

walaupun hidup kita selalu ceria macam SHIN CHAN tak semestinya kita tiada masalah macam NOBITA & DOREMON.Dalam hidup kita mesti selalu bekerjasama macam WONDERPETS agar kita tidak dapat masalah macam HAGEMARU....& kita mesti selalu jadi PENGHIBUR SAHABAT dalam suka & duka macam SPONGE BOB & PATRICK semoga kamu semua sentiasa senyum macam WOODY WOOD PACKER...Apa yang penting???KERJASAMA!!

Tuesday, October 13, 2015

1437H


  ASSALAMUALAIKUM dan selamat menyambut awal muharam 1437H
 


Rasa mcm dah lama menyepikan diri dari dunia blog ni...kekadang rindu kekadang menyampah pun ade dengan coretan sendiri...yew laa skrg ni betol punya sibuk dengan jadual yg sangat2 padat yg di susun sendiri...dalam xsedar kita dah pown beralih tahun dalam kalender islam..hope tahun baru yg datang ni memeberi seribu senyuman yg xkan pudar dan layu sepanjang usia kehidupan



TUHAN aturkan antara kita 1 pertemuan ditetapkn 2 hati. 
Dalam 2 hati diberikn 3 rasa :
SAYANG, KASIH & KASIHAN. 
Dalam 3 rasa itu dselitkn 4 tujuan:
BERKENALAN, BERTEMAN, BERKAWAN, & BERSAMA.
Dalam 4 prkara itu tersembunyi 5 perkataan, iaitu:
TEMAN BAIK SELALU DI SISI.
Dalam 5 prkataan itu tersmbunyi 6 impian iaitu :
SAYANG,KEKAL,SETIA,MENGERTI,MENGHARGAI,& MENGINGATI. 
Dalam 6 impian itu tersimpul 7 huruf keramat iaitu :
“SAHABAT”

   Pada pandangan chepet laa kn sahabat ni satu anugerah allah yg sangat2 istimewa dan unik...kerana dengan ada nye sahabat laa kita boleh kenal diri kita dan kita kenal org sekeliling kita..tp harus ingat kita kene BIJAK memilih kawan

     

Chepet skrg mcm sedar bahawa chepet mcm dah hilang seorang sahabat yg baik dan rapat gilew2 dengan chepet...
   Serius merindui dia dan perwatakan dia yang dulu kerana dia sering kali buat chepet gelak,senyum,dan sengih sorang2...
  Mana ko pergi wei???? Mmg xleh dinafikan lagi bahawasanya aku sangat rindu kan ko sahabat...walaupun aku selalu "ejek" ko selalu "buli" ko tp ko still dan xpernah jemu untuk berkawan dengan aku
   Paling membuat aku tersenyum sampai saat ni...aku nampak perubahan diri ko kearah kemajuan diri sendiri,dari ko xde ape2 sampai skrg segalanya ko ade..
Sikit hari lagi akan bergelar "bini orang"

.seorang sahabat yg terlalu istimewa sehingga ramai org bercakap "tentang kita"..haahahaah....
   Walaupun dah makan atau xnak makan tp bile ajak teman makan dia makan gak....walaupun marah kat aku tp still tolong "iron uniform" aku...betol wei..terasa sangat 1 kehilangan yg besar dalam kehidupan aku seharian...
    

Paling best setiap bulan kene bawak g beli ticket bus..hahaah dari aku x tahu nak beli ticket bus sampai laaa aku tahu beli sendiri...
  

    Aku betol rindu wei..kemesraan kita yg dulu...tp apakan daya...kita masing2 ade haluan dalam kehidupan kita sendiri...aku akan sentiasa mendoakan ko sentiasa menjadi terbaik dan berjaya dalam ape jua yg ko lakukan...

No comments: